همایش فصلی رؤسای شعب و دوایر مدیریت استان اصفهان

مدیرشعب استان اصفهان در اولین نشست رؤسای شعب تحت پوشش و دوایر این مدیریت بر اهمیت جذب منابع پایدار در سال جاری تأکید کرد
مدیرشعب استان اصفهان در اولین نشست رؤسای شعب تحت پوشش و دوایر این مدیریت بر اهمیت جذب منابع پایدار در سال جاری تأکید کرد

اولین گردهمایی فصلی رؤسای شعب سطح شهر و دوایر مدیریت شعب استان اصفهان با حضور مدیر منطقه و معاونین مدیریت در محل سالن اجتماعات ساختمان مدیریت برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی مدیریت اصفهان ، مدیر منطقه ابتدا ضمن تقدیر وتشکر از تلاش همه کارکنان و اشاره به برگزاری زودهنگام نشستهای منطقه ای با کارکنان شعب اظهار داشت: مهمترین هدف برگزاری نشست های فصلی روسای شعب منطقه بررسی و تحلیل چالش های موجود،تعیین اهداف واولویتها و تبادل نظر در این خصوص است وهمچنین اینکه کارکنان مستقر درصف بدانند که کارکنان ستاد همیشه ودرهمه حال با پشتیبانی مطلوب و همه جانبه در کنار آنها حضور دارند.

درادامه مهدی کریمی با ارائه آمار منابع و مصارف  بوسیله برنامه پاورپوینت و بصورت مصور، سهم رشد منابع و میزان مصارف و معوقات هر شعبه را به تفکیک درجه شعبه ، مورد بررسی قرار داد و گفت :شرایط بانک برای همه شعب یکسان است و با توجه به اینکه هر شعبه پتانسیل مربوط به خودش را دارد هیچ منطقه ای نسبت به منطقه دیگر از مزیت خاصی برخوردار نیست .

کریمی با اشاره به بحثهای مطرح شده از سوی مدیرعامل بانک در نخستین سمینار فصلی مدیران ارشد بانک تأکید کرد : با توجه به تدوین برنامه استراتژیک پنج ساله بانک از سوی مدیران ارشد بانک برای اولین بار پس ازانقلاب اسلامی دربین بانکهای دولتی وخصوصی، لازم است که مدیریت استان اصفهان نیز همسو و همگام با هدفگذاری ها و برنامه ریزی های کلان بانک قدم بردارد و همه کارکنان در جهت اعتلای جایگاه بانک تلاش نمایند.

کریمی در ادامه با اشاره به کاهش نسبت NPL منابع به مصارف و مطالبات کل به مانده تسهیلات اضافه کرد: بقا و ماندگاری موسسات مالی به تجهیز مطلوب منابع بستگی داشته تا بتواند به دنبال آن تخصیص خوبی نیز داشته باشد و یکی از اهداف مدیریت اصفهان ایجاد توازن و تعادل براساس اهداف تعیینی بین منابع ومصارف است و برای تحقق این هدف یکی از راهها افزایش سهم منابع حسابهای قرض الحسنه جاری وپس انداز میباشد که این امر مستلزم ایجاد حساسیت در بین کارکنان و تلاش دسته جمعی است.

کریمی با تشریح ترکیب مطالبات کل مدیریت به تفکیک شعب اظهار داشت: یکی از برنامه های اصلی مدیریت اصفهان درسال جاری کاهش مطالبات و پیگیری معوقات بطور جدی است و درنظر داریم با توجه به تعیین اولویتها و با هدف عدم انحراف از اهداف، ارزیابی شعب بطور مستمر انجام گیرد.

کریمی در ادامه با تأکید بر نقش رؤسای شعب در تحقق اهداف و آرمان های بانک خاطرنشان کرد :

سبد محصولات و خدمات بانک مسکن درحال حاضر متنوع و برای همه سلایق پیش بینی شده است و باوجود این شرایط و اعتقاد و اهمیت به بازاریابی، جذب منابع مطلوب و پایدار دور ازدسترس نیست و این هدف به چگونگی ارائه خدمات و معرفی آن به مشتریان از سوی کارکنان بستگی دارد.

 

 

 

کریمی با اشاره ای به ترکیب منابع مدیریت و هزینه تمام شده منابع برای بانک از سال 89 تاسال 91 تصریح نمود: امسال جذب منابع کم هزینه و پایدار برای بانک بسیار بااهمیت است و باید بدانیم درحال حاضر بیش از نیمی از منابع بانک مربوط به حساب سپرده ممتاز است و چنانچه تک تک کارکنان درصدد تغییر این نوع ترکیب منابع ،حفظ آن و رفع مشکلات ،موانع و نارضایتی مشتریان برنیایند متضرر خواهیم شد.

 کریمی در ادامه صحبتهایش ضمن تقدیروتشکر از اعضای هئیت مدیره و اولیای بانک  بدلیل کمکهای شایان معیشتی به همکاران گفت: مسئولین ارشد بانک تا کنون از هیچ کوششی برای اعطای پاداش و مزایا به کارکنان دریغ ننموده اند و همکاران نیز باید در مقابل قدردان این زحمات بوده و جهت اعتلای جایگاه بانک همیشه ودرهمه حال متعصب و وفادار باشند.

کریمی در ادامه این همایش طی بیان نکاتی ، برنامه ریزی، نظارت، پیگیری، توجه به کارکنان زیر مجموعه و عدم روز مرگی را از مهمترین وظائف مسئولین شعب دانست و مجدداً تاکید کرد:نقش مدیریتی مسئولین شعب به نقش ریاستی آنها ارجحیت داشته و مسئولین شعب از این موضوع نباید غافل باشند.

کریمی با تأکید بر حفظ کرامت مشتریان گفت: اصلی ترین پیش نیاز برای سود دهی ، تکریم مشتری، برخورد مناسب و توجه ویژه به نیازهای آنهاست که در این خصوص عملکرد تمامی کارکنان باید بررسی و تحت نظارت قرار گیرد تا به نتیجه مورد نظر دست یابیم.

کریمی گفت: بانک مسکن از ظرفیت و توانایی های بسیار بالایی برخوردار است و وظیفه ما انتقال مطلوب این توانایی ها به مشتریان است ودراین راه باید به جای إحصاء نداشته ها و کاستی ها به داشته ها و توانایی هایمان فکر کنیم.

مدیرمنطقه با تاکید بر برگزاری هفتگی جلسات بازاریابی شعب گفت:امسال باید همه در راستای جذب منابع صفردرصدی،گسترش و ازسرگیری فعالیتهای ارزی،صدور ضمانتنامه و انواع خدمات کارمزدمحور تلاش نماییم.

مدیراصفهان دربخشی دیگرازصحبتهایش به اهمیت آموزش اشاره کرد وگفت: هزینه آموزش بسیارسنگین است ولی هزینه نادانی سنگین تر است و درهمه حال همکاران ما باید اطلاعات خود را درخصوص بخشنامه ها ودستورالعملهای بانک بروز نمایند.

مهدی کریمی با انتقاد از نهادینه شدن فرهنگ وثیقه محوری به جای اعتبارمحوری افزود: این تفکر با انجام اصول اعتبارسنجی صحیح مشتریان باید تغییر نماید.

کریمی در مورد شعب ارزی ریالی نیز اظهارداشت:فعالیت دربخش حواله های ارزی برای مشتریان معتبر وخوش نام بانک میتواند باعث رونق شعب ارزی گردد و ازهمه کارکنان شعب ریالی میخواهم که درصورت مراجعه مشتریان ارزی به این شعب،بدون ارائه پاسخ منفی این مشتریان را به نزدیکترین شعب ارزی راهنمایی نمایند.

 

کریمی بااشاره به رتبه اول مدیریت اصفهان در بخش فروش اقساطی مسکن مهر درسه ماهه پایانی سال گذشته گفت: درنظرداریم درجهت برگشت منابع بانک و تخصیص مصارف جدید، امسال با تلاش همه کارکنان به ویژه مسئولین شعب با درنظرگرفتن صرفه وصلاح بانک ومشتری،مشارکت همگانی وگسترده ای

 

 

انجام گردد وبا تجزیه وتحلیل آمارهای روزانه ازهمان ابتدا و قبل از بروز مشکلات احتمالی برای معوقات آن پیگیری بعمل آید.

کریمی در پایان ضمن تاکید مجدد بر اهمیت بازاریابی گفت :بانک مسکن با خوش نامی و قدمت خود تاکنون نقش برجسته ای را در صنعت ساخت وساز کشور ایفا نموده است و ازاین پس نیز با وجود نیروی انسانی متعهد و متخصص به اهداف تعیینی خود دست پیدا خواهد نمود.

گفتنی است بخشهای پایانی این همایش به پرسش وپاسخ از سوی مسئولین شعب اختصاص داده شد
Last Updated 1394/4/22